Heart
**
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

____________________
دسته بندی

عکس

عکس عاشقانه

فیلم

دموی بازیها

مقالات

چگونه جلوی هک شدن وبلاگ خودرا بگیریم؟

تاریخی

پزشکی

مطلب

فال طالع بینی

ویژگی گروه خونی

مطالب

عاشقانه

مذهبی

علمی

عمومی

جوک اس ام اس

خنده دار

اخبار

ورزشی

جدید

اموزشی

مجله الکترونیکی

بازیها وکامپیوتر

کانتر

داستان

کتابها

کامپیوتر

nod32

آیا میدانید؟

روانشناسی

____________________
آرشیو

خرداد 1391

ارديبهشت 1391

____________________
مطالب اخیر

فروش آی دی گارنا و لول آپ کردن آی دی ها
فروش آی دی گارنا و لول آپ کردن آی دی ها
مطلب ارسالی ازatila
خدایا تو دانی
تاريکي شب
تاريکي شب
در افسانه ها آمده روزي
در افسانه ها آمده روزي
الو سلام منزل خداست؟
الو سلام منزل خداست؟
فصل زرد
فصل زرد
بعد از رفتنت......
شب که مي رسد
داستان
داستان
.......
پنج وارونه
پنج وارونه

____________________
نویسنده

gordan

big hitler

____________________
لینک ها

حمل ماینر از چین به ایران

حمل از چین

پاسور طلا

____________________
لینک ها

انجمن تخصصی ماهواره

لیست تمام وبلاگهای لوکس بلاگ

ردیاب خودرو


____________________
امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 267
بازدید هفته : 340
بازدید ماه : 667
بازدید کل : 62036
تعداد مطالب : 151
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

یک شنبه 12 / 3 / 1391برچسب:کتابهای روانشناسی,,

دانلود کتابهای روانشناسی

                                                       

 

برگرفته از سایت aryabooks

Password  : www.aryabooks.com

 

ردیف نام کتاب توضیحات موضوع حجم دریافت
185 خط شناسی دست خط و شیوه تفکر روانشناسی 113 kb دانلود
186 راه بسوی خوشبختی 21 راه خوشبختی روانشناسی 302 kb دانلود
187 مائده های تــــــازه آندره ژید روانشناسی 441 kb دانلود
188 مائده های زمــــــــینی آندره ژید روانشناسی 742 kb دانلود

 

 

 

                                                           

زمین چطور زمین شد

با وجود پیشرفتهای شگرفی که در زمینه های گوناگون دانش و فلسفه نصیب ما شده است باید اقرار کنیم که هنوز از چگونگی جهان آغازین و پیدایش آن چیزی نمی دانیم! 
بر اساس اطلاعات به دست آمده از فضا عمر جهان چیزی در حدود ۱۴ میلیارد سال تخمین زده میشود و دانشمندان تصور می کنند که کل جهان هستی به طور کاملا ناگهانی و در پی یک انفجار بزرگ به نام BIG BANG پدید آمده است.
در این نظریه گفته شده است که در ابتدا جهانی وجود نداشت به جز یک نقطه ی بسیار کوچک که درون آن نقطه ذراتی بی نهایت ریز در حال چرخش بودند.این ذرات حتی از الکترون هم کوچک تر و ساده تر بودند و با سرعت زیادی در حال حرکت و انقباض بودند.بر اثر انقباض بیش از اندازه ی این ذرات دمای نقطه ی کوچک بسیار بالا رفت تا جایی که دیگر نمی توانست گرما را تحمل کند و از این رو ناگهان منفجر شد. و ذرات ریز و گازهای موجود در آن با سرعت بسیار زیاد در فضا منتشر شدند و کهکشانها و ستارگان و سپس سیارات را تشکیل دادند.
در قرآن نیز خداوند به انفجار بزرگ اشاره می کند و می فرماید:



آیا کافران ندیدند که آسمانها و زمین بسته بود و ما آنها را بشکافتیم؟{سوره انبیاء آیه ۳۰}
این آیه ی زیبا که به شکافته شدن یک هسته و تشکیل جهانی عظیم اشاره دارد می تواند ما را بر این نظریه استوارتر گرداند که جهان در ابتدا ذرهای بیش نبود همانطور که خود بشر نیز از ذره ای ناچیز خلق می شود.
اما چیزی که تا کنون مجهول مانده است دلیل وقوع این انفجار عظیم است که چرا ذرات منقبض شدند و سپس منفجر گشتند؟ به عبارت دیگر چنانچه پیدایش جهان را به انفجار بزرگ منوط بدانیم این پرسش مطرح می شود که وضعیت جهان قبل از انفجار چگونه بوده است؟ شاید تنها پاسخی که به این پرسش بتوان داد این است که جهان همیشه وجود داشته و نیستی در عالم افلاک مفهومی ندارد که البته می توان در این نظریه تردید داشت.
بر همین اساس در سال ۱۹۴۰ میلادی نظریه ای تحت عنوان آفرینش مداوم یا Continuos Creation به وسیله ی چندین دانشمند ارائه گردید.
این نظریه عنوان میکند که جهان کنونی از بازمانده های کهکشان های پیرتر در زمان بسیار گذشته تشکیل شده است اما به مرور زمان در این نظریه نارسایی هایی یافت شد به طوریکه اکنون مردود شمرده می شود و به جای آن منطق قابل قبولتری ارائه شده است به نام نظریه جهان نوسان کننده یا Oscillating Universe.
این نظریه معتقد است که حالت انبساط کنونی جهان در آینده به انقباض تبدیل خواهد شد و تمام مواد تشکیل دهنده جهان دوباره گرد هم جمع خواهند شد که مقدمات انفجار بزرگ دیگری را فراهم سازند!
همانطور که می دانید هابل دانشمند سرشناس با مطالعه ی ذرات عالم متوجه شد که تمام اجزای جهان حتی خود زمین و منظومه شمسی و تمام کهکشانها در حال دور شدن از یکدیگر هستند و بر این اساس اعلام نمود که دلیل این دور شدن ذرات نیرویی است که از زمان انفجار بزرگ تا به حال در جهان باقی مانده است و تا ابد نیز این روند انبساط جهان ادامه خواهد داشت به این معنی که در چند میلیون سال آینده فاصله ی زمین از سایر سیارات بیش از مقدار کنونی خواهد بود و همه چیز کاملا تغییر خواهد کرد.اما این انبساط تا چه زمانی ادامه دارد؟ آنقدر که جهان محو و نابود شود؟ آیا پس از مدتی این انبساط متوقف خواهد شد؟
نظریات متعددی در این باره وجود دارد. عده ای از دانشمندان معتقدند که جهان در آینده منقبض و کوچک خواهد شد که این امر میلیاردها سال طول خواهد کشید و عده ای دیگر بر این باورند که جهان به انبساط خود ادامه خواهد داد تا روزی که خدا بخواهد. 

چهار شنبه 1 / 3 / 1391برچسب: انواع جن , بهترین مطالب در مورد جن , جن , جن ها کجا زندگی میکنند , جن چیست , جنیان , در مورد زندگی جن ها , در مورد شیطان , شناخت جن , شناخت جن و انواع آن , شیطان , محل زندگی جن ها , مطالب خوادنی در مورد جن , مطالب مفید در مورد جن , مطلب در مورد جن , نکته های جالب و خواندنی در مورد (جن) , نکته های جالب و خواندنی در مورد جن , jen , آیا جن ترس دارد؟ , آیا جن ترس دارد , جن زده , محل زندگی جن , دیو , هیولا , demon , ابلیس , معروف ترین جن , ترسناك ترین جن , پری , بودا , راهای دور كردن جن ,,

نکاتی درباره ی جن

1- جن جانوریست دارای شعور؛ و فیزیکی غیر ارگانیک ؛ که از لحاظ شان وجودی ؛ از دید ادیان پایینتر از انسان و بالاتر از حیوان جای می گیرد .در فرهنگ فارسی به آن دیو و در فرهنگ عرب به آن جن و در فرهنگ لاتین demon یا jinn نام گرفته است. جن به معنای چیزی است که؛ پوشیده شده ؛و منظور پوشیده ماندن او از حواس ماست.

۲- خصوصیات فیزیکی جن از دید انسان؛ اعجاب آور است. عنصر اصلی وجودی جن آتش است وبه علت نداشتن عنصر خاک ؛در وجودش مانند بارباپاپا ؛می تواند به هر شکل و اندازه ای تبدیل شود. و بسیاری از چیزها را در یک آن ؛جا به جا کند .همچنین سرعت نقل مکان بسیار بالایی دارد. می تواند مثلا ظرف ۵ دقیقه فاصله بین لاهور و تهران را طی کرده و برگردد.

۳- جن ابزار ساز نیست ؛ وبه علت خصوصیات فیزیکی منحصر بفرد ؛قادر است در هر مکان و شرایطی زندگی کند ؛وبرای همین به خانه و مسکن نیازی ندارد. زیرا سرما و گرما و باد و بوران بر او کارگر نیست .جن به وسایل حمل و نقل بی نیاز است ؛ و از اینجا می توان فهمید که جن ها دارای صنعت و تکنولوژی نیستند ؛ و شهر و کاشانه ای ندارند مکان معمول زندگی آنها کوه وجنگل و دشت است.

۴- جن مانند همه جانداران غذا مصرف می کند . اما به مقداری بسیار کمتر از انسان.

۵- جن ها مثل انسان جنسیت ونر یا ماده دارند . تولید مثل می کنند و تشکیل خانواده می دهند ؛ و به صورت جماعت زندگی می کنند و جامعه ندارند.

6- جن نسبت به انسان زیاد عمر می کند . حدود ۱۰۰۰ سال به بالا .جن هایی که در سوره ی جن از آنها نام برده شده ؛ که وقتی اولین بار آیات قرآن را شنیدند ؛ از شدت ازدحام داشتند بر سر هم خراب می شدند ؛ احتمالا هنوز زنده اند . جن ها مانند انسان داناونادان ؛ .فرمانده و فرمانبردار ؛ ارباب و بنده ؛ کافر و متدین ؛ شفیق و شرور دارند.وقتی که مردند از بین میروند و نیازی به قبر و گورستان ندارند.

۷- جن دارای عقل است . اما نه عقل ابزار ساز و عقل فلسفی و خلاقیت هنری .عقل جن به معنای قوه ی ارزیابی امور روزمره یا همان عقل معاش ؛ و قوه تشخیص است ؛ به اضافه هوشی سرشار ؛ اعم از قدرت خواندن فکر و جستجو و یافتن گذشته و آینده.

۸- جن ها مانند انسان نامگذاری می شوند ؛ و دارای اسم و رسم و شهرت هستند دارای زبان خاص ؛ و قوه تکلم هستند و قادر به فهم زبان آدمیان.

۹- معروف ترین جن ؛ ابلیس ؛ یا همان شیطان نام دارد ؛ که وصف حال او را شنیده اید ؛ که چون بسیار در قرب به حق کوشید به جایگاه فرشته های مقرب رسید ؛ اما چون حاضر به سجده بر انسان ؛ یعنی شریک قرار دادن بر خدا نشد از درگاه رانده شد.

۱۰- جن در شرایطی قادر به تسخیر انسان ؛ و انسان در شرایطی ؛ قادر به تسخیر جن است . انسان مسخر شده را مجنون؛ یا دیوانه ؛یا دیو زده ؛ و جن تسخیر شده را ؛موکل می نامند. گویند خود جنیان بر سه قسمند: دیو.؛جن وپری ؛که از لحاظ مکانی ؛ مادون فرشته هستند.

۱۱- جن می تواند در مواردی تربیت شده ؛ به انسان خدمت کند. چنین سنتی در میان جنگیران ایران و پاکستان وهند وجود دارد . اما به طور کل ؛ نه بودا ؛ نه دالای لاما ؛ نه اولیا الله ؛ و نه عرفا و نه پیامبران هیچکدام ؛به مدد خواستن از موجوداتی که مثل انسان ؛خطا و اشتباه و گناه می کنند ؛توصیه نکرده اند اما همگی؛ وجود آنها را تایید کرده اند .

۱۲- جنیان مانند امواج رادیویی و ماهواره ای ؛با ما هستند ظاهر نمی شوند ؛اما حاضرمی شوند و بعضی از انها ؛درخانه ها و بدن شخصیت های ضعیف ؛رفت و آمد می کنند. یکی از راه های دور کردن جنهای مزاحم ؛خواندن و آویختن ۴ آیه از قران است ؛ که با قل شروع می شوند . و بسیاری ادعیه ؛که درکتب مختلف وجود دارند.اماراه دورکردن انسان شرورچیست!؟

۱۳- جن ها ؛ بعضی از ما را؛ به شکل همزاد و غیر همزاد دوست دارند؛ کمکمان می کنند ؛همینطور جواهرات و اشیای قیمتی ما ؛ازجمله انگشترهایی با نگین سنگ (مخصوصا عقیق)را بسیار دوست دارند (ومخصوصا اگر بر آن آیات و اوراد حک شده باشند) .اگر دوستمان داشته باشندو سخنی باماداشته باشند ؛بیشتربه خوابمان می ایند و دلسوزی خود را اعلام می کنند .خیلی ازآنها خدمتگذار ارواح اولیا هستند و دست ماراگرفته اندو خیلی ها هم به کرداراکثرآدمیان اهل شیطنت.بیشتر آنها بی ضررند و مثل ما گرفتار این دنیا و درگیر و دار تقدیر خویشند.

۱۴- اما آنان که ماورای طبیعت ؛ و موجوداتش را باور ندارند؛ چند دسته اند :کسانی که انچه که نمی بینند را باور ندارند . اینها معمولا فقط آنتی تزقصه های جن وپری مادربزرگ ها هستند؛ که حتی زحمت دانستن کوچک ترین اطلاعاتی جز نقد داستان گرمابه های تاریک وکوتوله های پاسمی و عروسی جن ها رابه خودشان نداده اند. این تیپ آدمها از ۷ سالگی که مادر بزرگه داستان های جن وپری را برای ترساندن و خواب کردنشان تعریف می کرده ؛هنوز زیر لحاف هستند.و یا اینکه هارد دیسک کوچکشان از مسئله پر شده و دیگر تاب و یارای درک و پذیرش راز را ندارند.مثل من چهارتا کتاب خوانده اند و تمام ماجرا را در همان چهارتا دیده اند.و گروهی که پوچ یا ابسورد هستند: کسانی که خویش را منکرند چه رسد به ماورای خویش . و گروه آخر کسانی که جنها ؛ دستشان می اندازند و در مجالس احضار ارواح ؛در نقش یک روح برایشان شیرین کاری می کنند ؛تا فردا در مدح روح ؛کتاب چاپ کنند و جایزه بگیرند.
جن برای انسان ؛ از انسان خطرناک تر نیست . همانطور که انسان برای کوسه ؛ از کوسه خطرناک تر است!(در تاریخ بشر حتی یک مورد مرگ انسان به دست جن گزارش نشده در حالی که فقط در دوره حکومت استالین ۳۵ میلیون روس به قتل رسیدند آمار کشتار جنگ های مذهبی صلیبی و جنگ های جهانی و قومی و قبیله ای پیش کش) در حقیقت هیچ چیز ؛ هراس ناک تر و هوس ناک تر از انسان نیست ؛ که به قول توماس هابز :انسان گرگ انسان است.

۱۵- در کل؛ و بدون در نظر گرفتن موارد خاص ؛ آنها به ما کاری ندارند .ماهم به آنها کاری نداریم . ازدود و دم و سر و صداهای شهر و بوی فاضلاب و …… فراریند .مثل ما کار و مکافات دارند. و دست آخر اینکه ؛به عقیده من: با تمام این اوصاف ؛تفاوت اساسی با ما ندارند زیرا که : آنها هم رنج می کشند